jueves, 18 de marzo de 2010

Estic content!


Ostres avui han anomenat aquest blog per la ràdio http://rac1.org/elmon/seccions/a-cop-de-clic/Gràcies amics! i pels que hi entreu us vull explicar algunes novetats. Primera, m'he casat! va ser un dia excepcional. És el primer casament entre una catalana i un Sikh seguint el ritual dels Sikh a Catalunya, vaja que vam sortir al diari El País, us poso una adreça d'una pàgina de noticies Sikh on hi ha l'article de El país http://sikhnoticias.blogspot.com/2010/02/boda-sij-mixta-en-santa-coloma.html. Us preguntareu si té validesa oficial aquest casament, doncs no, només val pel cor. Els Sikh només ens podem casar una vegada a la vida i quan ho fem ho fem de cor i per tota la vida. Penseu que els meus pares també han celebrat aquest casament amb tot el poble a la Índia. Més coses, el meu català està progressant i començo a fer les primeres passes amb el castellà, la gent no acaba d'entendre perque parlo millor el català que el castellà... I espero que el fet de parlar el català m'ajudi a entendre encara més aquest país i la vostra gent. tant és així que m'agradaria en el futur treballar de mediador, per fer de pont entre les dues cultures. M'agradaria conèixer la vostra opinió sobre els immigrants, sobretot els de la Índia o fins i tot del Panjab...Sovint vosaltres només veieu la persona pobre sense recursos ni papers que arriba aquí, però heu de pensar quina és la història que hi ha al darrera de cadascuna d'aquestes persones i qui els ha portat a arribar fins a qui, quins somnis i quines persones (persones que sovint trafiquen amb les persones i amb els seus somnis) Insisteixo que m'agradaria conèixer la vostra opinió...Gràcies!

1 comentario:

  1. Jo també sóc catalana i admiro amb molta fervesa la cultura de la India i la seva gent. M'agradaria aprendre l'idioma. Vaig conéixer a la meva actual parella ja fa cosa de dos anys, ell és natural de Punjab. M'agradaria aprendre l'idioma perque vull parlar amb la seva familia, amb ell parlo castellà i em fa alguna classe però poca cosa.

    Conec molts casos i n'hi ha gent que se'n aprofita de la situació dels demés. No sé si és per la superpoblació o quin motiu fa que realment la Índia no sigui la superpotència que hauria de ser. M'agradaria que allà hi hagués més feina i que els sous i els preus fossin iguals a tot el món. Vivim en un món poc igualitari i seria bo que un dia tot canviés.

    Sempre estic en defensa eterna de la gent d'Índia i corregeixo als demés quan els anomenen a tots moros només pel color de la pell. No crec que la gent sigui racista, hi ha de tot, també hi ha racisme amb els blancs. Crec que hi ha desinformació generalitzada. Repeteixo, hi ha coses molt maques a la vostra cultura i, al cap i a la fi, tots som fets de la mateixa pasta, carn i osos, tots som lo mateix, tan sols hem nascut a indrets diferents, però venim a aquest món a millorar-lo, ajudar-nos i compartir l'aire que respirem, per això mateix ens hauriem d'entendre.

    ResponderEliminar