martes, 12 de enero de 2010

El meu nom és Kewal...

El meu nom és Kewal, sóc de la India, del Nord, del Punjab, sóc Sikh, i per aquelles casualitats de la vida he vingut a parar a casa vostra.
Tinc 26 anys, i estic aprenent el català per un parell de bones raons. La primera: m'agradaria viure i treballar a Catalunya, i com deia Jordi Pujol qui viu i treballa a catalunya és català. La segona: estimo una catalana, i els seus fills també.
Quan vaig deixar la India estava trist molt trist, la meva dona s'obstina en escriure la meva història en un llibre i jo li dic que faci, faci..., potser un dia us la penjarà en aquest blog.
Vaig fer estudis a la India, estudis universitaris, que creia que m'obririen les portes del món.
Vaig anar a Polònia a fer un Master i feia un fred que pelava, vaig viatjar per Alemanya, Grècia i Portugal, i vaig treballar moltes hores i guanyar poquet. Així és la vida!.
M'agrada molt la música del meu país, també us en puc penjar perque la conegueu, i la nostra cuina -us la puc ensenyar com fan al Karakia-
M'agradaria obrir-vos una finestra per conèixer la meva cultura, m'agradaria ajudar a fer caure mites i prejudicis sobre els asiàtics, els indis, i sobretot els punjabis..

Per cert! pels apassionats de la India, faig classes particulars de Punjabi, Hindi, urdu, cultura en general de la India, i si cal també tinc un bon nivell d'anglès; això forma part del meu procés d'integració, treballar a Catalunya!. Classes de ioga millor que us les doni l'Elisabet, que queda molt místic, i ella com a bona guionista de l'ofici de viure hi està molt posada Catalunya Radio http://www.catradio.cat/

6 comentarios:

  1. Endavant Kewal!!!molt content que la gent s'integri tant bé a la nostra terra, sense oblidar, però, els orígens. M'agrada molt la teva iniciativa del Blog!!! Ànims des de Lleida!!! Jesús.

    ResponderEliminar
  2. Molt be kenwal veer Aixo m'agrada molt Jionday tay wasday rahwo ji

    ResponderEliminar
  3. Hola, com va tot per aquesta terra? a mi m'encanta veure com has a conseguit integrar-te tant bé a la nostra societat, és un gran example no només per a altres extrangers, si no també pels que som d'aquí!!
    La meva parella també és del nord d'índia,encara que ell té més problemes amb el català que no pàs amb el castellà.
    Per cert m'interessaria saber si eencara fas classes de punjabi.
    Moltíssimes gràcies pel teu blog!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Ceci,
      sí que faig clases de punjabi, si saps d'algú que el vulgui aprendre el meu correu es kewal789@yahoo.com Gràcies!

      Eliminar
  4. Hola Kewal,
    M'agrada molt el teu blog, a mi m'agraden molt les pel.lícules de Bollywood i estic molt interessada en classes d'hindi ( sempre he d'estar llegint els subtítols), si encara en fas, estic buscant per internet i trobo molt poca cosa. Apart també us desitjo a tú a la teva dona Elisabet i als vostres fills molta felicitat. El meu correu electrònic és el següent: sansalgon7@gmail.com. Espero tenir resposta.
    Moltes gràcies. Alexandra

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Alexandre,
      disculpeu el retard, pero feia molt de temps que no mirava aquest blog. També faig clases de hindi, si encara hi estas interessada. Em pots escriure a kewal789@yahoo.com

      Eliminar